Menu


Comunicate de presa

Comunicat de presa S7 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S6 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S5 - viroze respiratorii

Comunicat de presa - 4 februarie Ziua Mondiala de Lupta impotriva Cancerului

Comunicat de presa S4 - viroze respiratorii

Saptamana Europeana de Prevenire a Cancerului de Col Uterin 22 – 28 ianuarie 2017

Comunicat de presa S3 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S2 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S1 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S52 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S51 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S50 - viroze respiratorii

Trichineloza - recomandari si informatii utile pentru populatie

Comunicat de presa S49 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S48 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S47 - viroze respiratorii

Ziua Europeană a Informării despre Antibiotice (ZEIA) 18 noiembrie 2016

Comunicat de presa S46 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S45 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S44 - viroze respiratorii

Comunicat de presa S43 - viroze respiratorii

”Cunoaşteţi-vă valorile presiunii arteriale”

ZIUA MONDIALĂ DE LUPTĂ ÎMPOTRIVA HIPERTENSIUNII ARTERIALE -2016

”Pentru o inimă sănătoasă e timpul să-ţi cunoşti presiunea arterială!”

INVITATIE

17 mai este Ziua Mondială de Luptă Împotriva Hipertensiunii Arteriale. Pentru o perioadă de 5 ani, 2013-2018, tema Ligii Internaţionale pentru Hipertensiune (World Hypertension League) este ”Cunoaşteţi-vă valorile presiunii arteriale!” cu obiectivul creşterii gradului de conştientizare privind hipertensiunea arterială în rândul tuturor populaţiilor lumii. În acest an, Ziua Mondială de Luptă Împotriva Hipertensiunii Arteriale este sărbătorită timp de o săptămână, între 17-24 mai.

În acest context, Direcţia de Sănătate Publică Suceava va derula incepand cu data de 26 mai 2016 Campania ”Pentru o inimă sănătoasă e timpul să-ţi cunoşti presiunea arterială!” avand ca scop promovarea măsurării presiunii arteriale în rândul populaţiei ca practică preventivă.

Obiectivele campaniei: informarea populaţiei asupra HTA ca principal factor de risc pentru povara bolilor la scară mondială şi intervenţii educative menite a promova deprinderi comportamentale sanogene vor fi atinse prin:

  • constientizarea populatiei privind riscul de imbolnavire cardiovasculara, numita HIPER 3G: hipertensiunea si cresterea patologica a Greutatii corporale, cresterea Glicemiei si a Grăsimii (colesterolului) in sange ;
  • schimbarea mentalităţii prin intervenţii educative, menite a susţine deprinderile sanogene, respectiv măsurarea periodica a parametrilor cardiovasculari ;
  • conştientizarea populaţiei asupra rolului fiecăruia în promovarea şi păstrarea propriei sănătăţi;

Campania noastra va debuta joi, 26 mai 2016, ora 9, la sediul DSP Suceava cu activitati gratuite de determinare ale glicemiei, tensiunii arteriale, greutatii , inaltimii, si a indicelui de masă corporală, însoţite de recomandări de stil de viaţă sănătos pentru toti cei interesati.

Invitati speciali-ora 12:dr. Haidamac Florentin-lansare carte

Dr. Hapenciuc Adriana Clara

Incepand cu ora 13– dr. Iliescu Doru, medic primar cardiolog,  va sustine o conferinta educativa destinata publicului larg - Sfaturi de la specialisti privind preventia si diagnosticarea precoce a hipertensiunii arteriale.

Până în prezent, un număr de 6 unităţi medicale au îndeplinit criteriile pentru a derula programul, gratuit, de fertilizare in vitro şi embriotransfer pe care Ministerul Sănătăţii l-a demarat în primăvara acestui an.

Două dintre acestea sunt unităţi sanitare publice, Spitalul de Obstetrică Ginecologie prof. dr. Panait Sârbu din Bucureşti şi Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca, iar restul fiind unităţi private din Timişoara, Braşov, Sibiu şi Bucureşti.

Cele 6 unităţi sanitare au fost selectate de către o Comisie a Ministerului Sănătăţii, din 16 unităţi medicale care au accesat  programul.

  1. Ministerul Sănătăţii va publica pe pagina de web www.ms.ro, lista unităţilor (adresele şi contactele acestora) care au fost admise, până în prezent, în program.

“Lista este deschisă. Dacă din cele 10 unităţi sanitare care au aplicat, dar care nu au fost selectate pentru că nu îndeplinesc la această dată toate criteriile, există unele care îşi vor completa dosarele cu documentele solicitate, atunci vor putea intra în  program, în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie.

Până atunci, aşa cum am promis, începând de astăzi cuplurile pot depune dosarele la sediul unităţilor sanitare admise,”, a declaratCSEKE Attila, ministrul Sănătăţii

Anul acesta Ministerul Sănătăţii a lansat, în premieră, Programul de fertilizare in vitro şi transfer embrionar.

Bugetul programului este de 4 milioane de lei. Ministerul Sănătăţii va susţine financiar o singură procedură de FIV, în două etape:

-4.920 lei după realizarea procedurii de fertilizare (prelevarea ovocitelor prin puncţie foliculară; recoltarea spermei şi procesarea acesteia; inseminarea ovocitelor;  transferul embrionar)

- 1.230 lei după confirmarea finalizării procedurii FIV/ET cu o sarcină, urmată de naştere.

În 2011,  aproximativ 800 de cupluri vor putea beneficia de programul MS.

Începând de astăzi, cuplurile care doresc să acceseze programul Ministerului Sănătăţii de fertilizare in vitro pot depune dosarele la sediul unităţilor sanitare care îl derulează.

Dosarul trebuie să cuprindă următoarele documente:

  1. cerere pentru includerea în subprogramul FIV/ET - document original;
  2. copii legalizate după actele de identitate ale membrilor cuplului;
  3. copie legalizată după certificatul de căsătorie;
  4. adeverinţă eliberată de casa de asigurări de sănătate din care să rezulte calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate, de cel puţin 2 ani - document original, emis după data de 1 ianuarie 2011;
  5. declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că nici unul dintre membrii cuplului nu are copil în viaţă - document original;
  6. adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie din care să rezulte înălţimea, greutatea şi indexul de masă corporală al femeii - document original, emis după data de 1 ianuarie 2011;
  7. buletine de analize medicale din care să rezulte valoarea FSH şi AMH - documente originale, emise după data de 1 ianuarie 2011;
  8. documente medicale din care să rezulte diagnosticul de sterilitate al cuplului solicitant - documente originale emise după data de 1 ianuarie 2011;
  9. document medical din care să rezulte indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de FIV/ET - document original, emis după data de 1 ianuarie 2011;
  10. declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte că solicitantul a depus un singur dosar la sediul unei singure unităţi sanitare care derulează subprogramul FIV/ET;
  11. document din care să rezulte angajamentul cuplului privind depunerea copiei certificatului de naştere a copilului, la sediul unităţii sanitare în cadrul căreia s-a realizat procedura FIV/ET, în termen de maximum 10 zile de la emiterea acestui document;
  12. opis al documentelor dosarului cu precizarea numărului de pagini aferent fiecărui document în parte.

Toţi cei care pot depune dosare trebuie să îndeplinească următoarele

criterii de eligibilitate:

  1. cuplu steril, definit drept cuplul conjugal care nu a avut capacitatea  de a se reproduce fără a folosi mijloace anticoncepţionale timp de  2 ani de viaţă conjugală;
  2. cuplu căsătorit de cel puţin 2 ani;
  3. cel puţin unul dintre membrii cuplului are cetăţenie română, cu domiciliul stabil în România;
  4. cel puţin unul dintre membrii cuplului are calitatea de asigurat în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate de cel puţin 2 ani;
  5. nici unul dintre membrii cuplului nu are copil în viaţă;
  6. cuplu autolog (se exclude donarea de ovocite, de spermă sau mama surogat);
  7. vârsta femeii cuprinsă între 24-40 de ani;
  8. indexul de masă corporală al femeii cu valori cuprinse între 20-30;
  9. rezerva ovariană în limite normale probată de valoarea FSH şi AMH

Dosarul medical, respectând criteriile de includere, va fi înregistrat de către unităţile sanitare participante în program, iar copia acestuia va fi transmisă la Ministerul Sănătăţii pentru evaluare. Pentru păstrarea confidenţialităţii, copia dosarului va cuprinde doar un cod.Dosarele pentru solicitarea includerii cuplurilor în subprogramul FIV/ET transmise de unităţile sanitare care derulează subprogramul se înregistrează la Registratura Ministerului Sănătăţii,  în ordinea cronologică a datei de intrare în instituţie.

La Ministerul Sănătăţii dosarul va fi analizat de către o Comisie numită prin Ordin de ministru din care vor face parte 5 membri (1 reprezentant Ministerul Sănătăţii, 2 medici ginecologi neimplicaţi direct în reproducerea umană asistată, 1 medic urolog, 1 reprezentant al societăţii civile). Comisia se va întruni în primele 5 zile ale fiecărei luni.

Programul este coordonat la nivel naţional de către Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului ,,Prof. dr. Alfred Rusescu’’.

Unităţi sanitare acceptate în program, la data de 15 iunie 2011

- Spitalul de Obstetrică Ginecologie prof. dr. Panait Sârbu din Bucureşti

- Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj-Napoca

-Centrul Medical VIVAMED Braşov

-Centrul de Reproducere Umana Asistata Gynatal SRLTimişoara

-Centrul de Fertilizare in vitro  SC Polisano SRL Sibiu

-Centrul Medical Internaţional DACIA Bucureşti